User Experience (UX)

Korpus er førende inden for user experience design og -research. Vi arbejder systematisk med brugeroplevelser, dvs. dine brugeres subjektive, følelsesmæssige opfattelse af dig og din webløsning.

Målet er langt fra, at lade brugernes umiddelbare forventninger diktere, hvordan et website skal fungere og se ud. Målet er at bygge funktionelle løsninger, der passer ind i brugernes univers (eller forandrer det til det bedre), på en måde der er let at forstå og behagelig at bruge. Selve designet skal vise brugeren til rette og gøre funktionerne gennemskuelige.

Vi hjælper dig ikke alene med at lære dine brugere og deres behov at kende, vi finder også ud af, hvordan de konkret kan imødegås. Fokus er på at skabe værdi for dig og din forretning. Derfor foretrækker vi at arbejde med konkrete leverancer, der bringer processen videre, frem for tykke, dyre rapporter. Sådan får du et velbegrundet grundlag for din nye løsning, eller en konkret vejviser for optimering af din eksisterende løsning.

Vi udvælger arbejdsmetode og leverance efter hver enkelt kundes behov.

Metoder

  • Brugerinterview
  • Etnografisk observation
  • Fokusgruppe
  • Co-design workshop
  • Kortsortering
  • Analyse af web-trafik

Det får du

Afklaring på vigtige spørgsmål

  • Hvor, hvornår og hvorfor anvender brugerne typisk min løsning?
  • Hvordan oplever mine brugere mig og mine tilbud til dem?
  • Hvad anser brugerne som det essentielle ved min løsning?
  • Hvordan kan mine tilbud konkret tilpasses brugernes behov og adfærd?

Leverance: Viden omsat til løsninger

Når UX-processen er slut, illustrerer vi de nye indsigter, og hjælper med at omsætte dem til konkrete resultater. Til det benytter vi en af nedenstående designleverancer, afhængig af opgaven.

  • Kort rapport om brugernes behov, og evaluering af din løsning
  • Konceptualisering af ny/forbedret løsning
    • Designprincipper
    • Informationsarkitektur
    • Sideskitser
  • Idékatalog
  • Personas